Folk...

Jag har länge hållt med om uttrycket "folk är idioter", ibland träffar jag folk jag verkligen tycker är smarta och fina, men alltid är det någon som kommer och drar ner mina falska förhoppningar i skiten.

På mitt inlägg om "I-landsproblem" (som även är postat under I-landsproblem) fick jag följande kommentar:

"Postat av: Trulle

Jag förstår inte, vad jobbar du med, som gnäller på åtminstone 2 olika yrkeskategorier du inte verkar veta något om? Lev lite vetja, skaffa lite erfarenhet, utbildning, sommarjobb eller vad som.

Dricks är helt frivilligt, det är ingen som tycker någonting om du inte lämnar dricks. Jisses, samtidigt svälter det människor i världen. Väx upp."

 

För det första: Vad har det jag sa med vad jag jobbar med att göra? Att bussen inte ska komma sent och att chauffören inte ska prata med random passagerare när bussen är sen kan ju för i helvete en jävla femåring räkna ut. Also, du vet inte ett smack om vad jag har för utbildning och erfarenheter, men om jag utgår från ditt ytterst smarta utlåtande så misstänker jag att jag ligger en bit före dig.

 

För det andra: Jag kan räkna upp minst tre servitriser som blivit griniga och gett mig skumma blickar när jag inte har dricksat dem, många verkar tydligen tro att det är en självklarhet att få dricks. Men tyvärr, inte i Sverige.

 

Det jag störde mig mest på var det sista han skrev om att folk svälter i världen. DET ÄR DÄRFÖR JAG KALLAR DET I-LANDSPROBLEM, FÖR ATT DET ÄR TYPISKA PROBLEM FÖR I-LÄNDER SOM INTE SKA BLANDAS IHOP MED PROBLEM SOM KRIG, SVÄLT OCH FATTIGDOM.

HOW ARE YOU NOT GETTING THIS?!

Bara för det kom jag att tänka på ett inlägg jag skrev i min gamla blogg, det kan ni läsa här.

 

Samma person postade även en kommentar på mitt inlägg om saker jag vill ha.

 

"Postat av: Trulle

Gasmask? Det där är väl ändå en skyddsmask?"

 

Svar på det där: Ja, det kallas även för "skyddsmask", men andra masker såsom paintballmasken här nedan kan också kallas för "skyddsmask". En mask som skyddar helt enkelt. Att säga "gasmask" är bara ett sätt att visa att man menar en mask som används för att skydda sig mot giftiga gaser.

 

Detta är en gasmask (det ser man på det aktiva kolfiltret i änden, läs mer i länken)

 

Detta är en s.k "skyddsmask" som används i paintballmatcher

 

Ganska onödigt att ifrågasätta, men en del måste tydligen...

 


Kommentarer
Postat av: Bryd'n

Me liki the raaaaaaage!



:D

2010-06-30 @ 19:55:02
URL: http://byrd.blogg.se/
Postat av: Ling-Ling

Haha ägd.. (Inte du alltså, utan personen som fick avhyvlingen.. ) ;)

2010-06-30 @ 20:08:58
Postat av: Fredrik

Haha, och du säger att du inte är bitter... ;)

2010-06-30 @ 21:34:13
URL: http://egobloggen.se/urminsynvilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0