Omfg!

Oh christ, ett inlägg! Undrar vad som hände egentligen...

Main reason för detta är mest att jag vill kunna skriva av mig om hur jag utvecklas och hur jag mår under juli månad som kommer bli en väldigt skum månad för mig. Jag kommer i stora drag lägga om i stort sett alla mina kostvanor, både gällande innehåll och tider. Det är som ett experiment för att se vilka viktnedgångssätt som passar mig bäst.

Well well, mycket har hänt sen sist jag bloggade (minns knappt när det var), jag har bland annat:

  • Börjat jobba
  • Börjat träna mera
  • Köpt nya skor (kors i taket...)
  • Börjat läsa mera
  • Spelar mindre datorspel
  • Bytt webbläsare (yes, it is a big deal for me...)
  • Avslutat lite bekantskaper
  • Skaffat nya och jättefina bekantskaper
  • Gått med i en teatergrupp (aka SpexPack)
  • Spelar mycket mer trummor nu än förr
  • Gått med i ett nytt band
  • Köpt nya kläder


Det var väl litegrann av det jag har gjort som jag inte gör sådär jätteofta.

Jobbet jag har skaffat är ett teknikerjobb på InfoSolutions. Företaget inriktar sig mot labbsvarssystem för sjukhus och vårdcentraler. Det betyder i stora drag att patienter och läkare får sina labbsvar datoriserat samt att de kan skicka elektroniska remisser (som faktiskt inte har gjorts alls i Sverige förrän något år tillbaka).

Min roll i det hela är att jag driftar lite servrar, tar hand om företagets infrastruktur och håller på att lära mig systemets nav som jag sedan kommer ta över driften på när jag kan tillräckligt. Enda egentliga downsiden av jobbet är att det ligger i Vallentuna vilket innebär ungefär 4 timmars pendling varje dag jag jobbar, men jag stortrivs med det så det kan jag ta :)

Nu ska vi se om jag lyckas hålla blogglusten uppe mer än 1-2 dagar efter det här inlägget....

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Haha, vad hände med

1) "Jag kör på sunt förnuft, kalorier in och kalorier ut"

och

2) "Jag gör det inte för att gå ned i vikt, det kommer automatiskt?"



:P :P :P

2011-06-23 @ 12:39:48
URL: http://bepp.blogg.se/
Postat av: Martin

Haha, det är fortfarande kalorier in och ut, ingen ändring där inte. Ändringen är att det är kalorier räknat i mer protein istället för carbs och fett.



Also: Yes, det kommer automatiskt, men inte så snabbt, så jag ska försöka satsa på nedgång istället för uppbyggnad i 1 månad.

2011-06-23 @ 15:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0