Dagens bitch

Dagens bitch-award går till SJ. När jag satte mig på övervåningen i ett nästintill tomt tåg kom konduktören och sa med en väldigt dryg ton att jag måste flytta mig för att jag inte hade en förstaklass-biljett. Visst, det kan jag ta, men som tack för hennes väldigt trevliga attityd satte jag mig i en korridor-stol och var så mycket ivägen som möjligt så att hon var tvungen att tränga sig förbi. Nu mår jag bra igen =)

För övrigt fungerar inte min telefon sådär jättebra, ska försöka få tag på en HTC Sensation så fort jag kan.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad ska du göra nu när det har blivit så varmt? ^^

2011-06-28 @ 08:52:42
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Om tåget ändå var tomt, varför sätta sig fel? Det är ju tydligt utmärkt vad som är första klass...

2011-06-28 @ 12:17:03
URL: http://bepp.blogg.se/
Postat av: Martin

Fel och fel, första klass brukar aldrig vara restricted under vanliga pendlingssträckor. T.ex. Eskilstuna - Västerås hade ju nästan aldrig första klass i dubbeldäckarna.



Men ja, jag förstår väl att jag var tvungen att flytta på mig, det var hennes instant-bittra ton jag inte gillade ^^

2011-06-28 @ 12:57:45
Postat av: Isabelle

Om det fanns första klass på de tågen var de restricted, men ibland kunde personalen ha överseende eftersom det var en så kort sträcka och oftast var tåget överfullt.

Västerås - sthlm är en skapligt lång sträcka oavsett om den är vanlig att pendla eller ej...

2011-06-29 @ 02:26:46
URL: http://bepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0