Vänner

Något som jag har märkt hos människor är deras sätt att skaffa vänner; eller rättare sagt vad de väljer att ha för sorts vänner.

Första alternativet är typen som har jättemånga vänner men inte riktigt har någon som är riktigt nära. Det är personen som alltid har någon att umgås med, men den har oftast ingen person som den litar på till 100%.

Det andra alternativet är personen som inte har jättemycket vänner runt sig, men har en grupp av 2-3 personer som verkligen står en jättenära, personer som finns där i vått och torrt.

Jag kan lätt säga att jag är alternativ två, jag har en hel del bekanta och så, men jag har bara en grupp på 2-4 personer som verkligen känner mig ordentligt.

I dagsläget finns det 4 personer jag inte kan tänka mig att leva utan, jag nämner inga namn, men jag tror att dom kommer känna igen sig själva när dom läser detta.

Person 1

Den här personen har jag känt i större delen av mitt liv (16 år i år), han är min allra bästa vän. Vi träffades när vi började ettan och har varit vänner sen dess. Vi känner varandra såpass bra att vi knappt behöver prata med varann för att veta exakt vad vi menar, vi är lite som ett gift par. Han är en person jag aldrig kommer förlora kontakten med, han är alldeles för viktig för mig.

Han är också som ett levande uppslagsverk, jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte hade varit lika allmänbildad eller kunnat lika mycket random saker som jag gör nu utan honom.

Person 2

Den här personen träffade jag när jag började gymnasiet. Hon är en extremt viktig del av mitt liv och känner mig nästan utan och innan...lite för bra ibland. Hon vet precis när jag har gjort något dumt, när jag gör något dumt och ibland innan jag gör något dumt. Hon har fått mig att undvika många dumheter, hon har även varit där och tröstat mig utan att skälla på mig när jag väl har gjort något riktigt korkat.

Förutom det har jag alltid roligt med henne, vi har gjort massor med saker under den tiden vi har känt varandra. En av de sakerna som jag aldrig någonsin kommer glömma var resan till Grönland vi gjorde tillsammans med lite klasskompisar.

Det är en person jag som jag inte vill leva mitt liv utan.

Person 3

Den här personen kom in i mitt liv sjukt snabbt...eller sjukt långsamt beroende på hur man ser det. Vi träffades på internet för ca 4 år sedan, vi har pratat till och från sedan dess. För cirka 1 år sedan blev jag som ett bollplank åt henne när hon behövde någon att prata av sig med utan att bli dömd för saker hon hade gjort och inte gjort. I april bestämde vi oss för att ses, lite impulsivt sådär. Nu är det juni och vi har blivit sjukligt bra vänner, jag är asglad att jag har henne i mitt liv, men samtidigt lite bitter att vi inte träffades tidigare. När vi sågs för första gången var det som att vi hade känt varandra hur lång tid som helst, det kändes verkligen naturligt att träffa henne.

Det spelar nästan ingen roll vilket humör man är på, hon kan alltid få mig att le.

Person 4

Man säger att alla konversationer börjar med något man har gemensamt på något sätt, det kan vara intressen/jobb eller dylikt. Konversationen med denna person började inofficiellt om hemmaroutrar, men den brukar jag inte räkna som vår första konversation (helt enkelt för att den senare är mycket roligare =D ).

Det var kvällen när vi hade studiebesök av ett gäng grönlänningar, jag umgicks med "Person 2". Han kom fram och satte sig bredvid mig och frågade "du...är ni två tillsammans eller?". Det var en fråga jag var rätt trött på vid det laget, så jag suckade lite uppgivet och sa "...nej, vi är inte tillsammans, varsågod...". Sagt och gjort, dom är tillsammans nu och har varit det i 5 år.

Hur som helst har han varit en mycket stor del av mitt liv med våra nördiga konversationer, diskreta diskussioner bakom person 2's rygg om vilken skådespelerska vi helst vill sätta på (oh no, he didn't!) osv osv. Han är extremt bra att ha när jag vill prata om personliga saker som man helt enkelt inte kan prata med en tjej om.


Där har ni fyra personer jag verkligen inte klarar mig utan, det finns givetvis fler personer i mitt liv som betyder väldigt mycket för mig, men ni vet också vilka ni är, ni är inte glömda ;)


Nu ska jag gå och göra något med person 3, blir nog någon film eller serie skulle jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0