Tolkningar och sånt...

Jag lyssnar extremt mycket på musik om dagarna. När jag är ute och går för mig själv använder jag Iphonen och Spotify, ett fenomen jag har upptäckte med mig själv är att jag börjar tolka en del musik helt åt helvete.

Eskilstunabandet Pain Of Salvation har en låt som heter "Handful of nothing", rätt bra låt. I början av låten är det väldigt isolerat trumljud så att de låter lite metallindustri om dom. När jag lyssnade på den fick jag upp bilder i huvudet av 20 grova industriarbetare som dansar synkroniserat på rad. Alla ser exakt likadana ut och har vita hjälmar, är runt 60 år, grått hår och stora gråa Village People mustascher. Det här är givetvis inte den enda sjuka bilden jag kan få av en del musik, resten får jag ta en annan dag.

Men...äsch, fuck this shit. Nu ska jag dricka Pepsi Max och kolla på Firefly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0