Chill lördag!

Har precis tvingat iväg Natta till affären för att köpa lite käk medans jag ligger kvar i sängen och pysslar med datorn.

Igår var vi på en pizza-restaurang som hette "Bite line", antagligen en av de bättre/sämre haken jag varit på. Så, hur går det ihop? Jo, själva maten var jättebra, fin deg, bra råvaror och allt, men servicen var en helt annan grej...

När vi kom dit tog det bruden i kassan 10 minuters kliande i huvudet för att ta reda på om det var fullbokat eller ej (det var ganska uppenbart att det inte var fullbokat eftersom bara halva stället var fullt klockan 16:45). När vi väl satte oss satt vi och kollade efter någon som kunde ta vår beställning, men istället för att ge varje servitris ett par bort som bara de har hand om så sprang alla runt till alla bord (wtf?). Det kunde stå 2 pers vid ett och samma bord och ta beställningar. När dom delade ut menyer till kunderna som kom in så slängde dom menyerna på borden och gick därifrån, vanligtvis brukar man låta gästerna sätta sig för att sedan ge menyerna till dom i handen och se lite trevlig ut, men det var tydligen ett koncept som inte gick hem på den restaurangen.

När vi fick våra drickor så var Nattas pepsi totalt avslagen och utspädd med vatten till bristningsgränsen, när en av servitriserna gick förbi sa jag åt henne att det inte var någon kolsyra. Efter 5 min kom hon tillbaka med en ny dricka som inte var mycket bättre.

Jag är gaska säker på att vem som helst utan restaurang-erfarenhet kunde promenera in där och effektivisera stället med 50% på 15 minuter. Bara en grej som att ge servitriserna designerade bord och anställa folk som kanske har lite mer eld i röven vore en bra grej! Jag hade antagligen avskedat halva personalstyrkan om jag hade blivit chef där.

Men men, lördag var det ja. Jag har inte den blekaste om vad vi ska göra ikväll, antagligen ingenting speciellt, det regnar ute också =(

(ja, bättre design kommer.... ^^)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Särskrivar-VM!

2010-06-13 @ 01:02:56
URL: http://bepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0