Husvagn/husbil = Skilsmässa

Det finns två saker i denna värld jag ALDRIG kommer skaffa, och det är en husvagn eller en husbil. Pga mina minnen från husvagnstiden med mamma och pappa när de fortfarande var gifta är det en klar omöjlighet. Ganska direkt efter att vagnen köptes dog det mesta i familjen, jag vägrade umgås med dom där den stod (i Sundbyholm, Eskilstuna). Det höll sig ändå rätt länge mot vad det gjorde för andra. Tomten som låg bredvid oss kallades oftast för "skilsmässotomten" då det var 2-3 par som flyttade in, skaffade husvagn och skilde sig direkt efteråt, slump kanske?


Om min framtida flickvän/hustru någonsin frågar mig något i stil med "älskling, ska vi skaffa en husvagn?" så kommer mitt svar vara "Jaha, vill du skilja dig? Men säg det istället!".

Jag har även hittat på en egen text till "man ska ha husvagn"-låten. Den något i stil med det här: "Man ska ha husvagn, så är skilsmässan redan klar! Eller en husbil, då vill man döda sina barn"

Japp, jag är småbitter ibland


För övrigt har jag "storstädat" hela min lägenhet vilket faktiskt är jobbigare än vad det låter som trots att jag bara bor på 28 kvadrat. Nu ska jag ner i tvättstugan och fortsätta tvätta.

På söndag bär det av emot Skottland! =D Mer om det kommer nog snart =)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fast jag vet många par som klarar sig "trots" husvagn. Alla är olika du vet ;)

2010-07-30 @ 11:47:09
URL: http://bepp.blogg.se/
Postat av: Martin

Nepp, alla måste vara som jag vet du väl ;)

2010-07-30 @ 12:03:00
Postat av: Ling-Ling

Oj vad tråkiga minnen du hade av det.. :( Martins föräldrar har haft husvagn jättelänge och klarat det bra. Men har amn ett knackigt förhållande från början och måste bo så nära inpå varann i flera veckor så är det klart att det kan hända grejer. Det är tydligen vanligt att det blir så allmänt när man är på semester, man måste tillbringa mkt tid ihop och olösta konflikter kommer upp till ytan...

2010-07-30 @ 15:23:18
URL: http://ling-ling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0