Det där ger ni allt bra fan i...!

Jag skulle lämna blod den här veckan, men jag ogillar att göra det på förmiddagen eftersom jag är så brutalt seg fram till 14-15 på dagen. Så jag ringde blodcentralen och kollade om det gick bra att lämna i eftermiddag istället, då fick jag beskedet att dom bara har öppet 07:00 - 12:00. Då tänkte jag att jag skulle göra det på fredag förmiddag istället, men då sa hon "nja, vi har bara öppet på måndagar och torsdagar". Efter det följde kommande konversation:


Jag "Hur kommer det sig att ni har så korta öppetider på sommaren?"
Hon "Ja, folk är på semester och så du vet"
Jag "Jaha, så folk får bara ge fan i att göra sig ill menar du?"  (med lite ironi i rösten såklart)
Hon "Nja, men vi ringer ju in mer personal om det behövs"


Så, när behövs det tror ni? Jag skulle nog säga 24/7 eftersom det är konstant blodbrist i stort sett överallt i Sverige. Smarta tanter där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0