Blodgivning och rage

Jag var och dumpade av lite blod på blodcentralen idag. Om man bortser från att jag fick vänta ungefär 40 minuter på att det skulle bli min tur så gick det ungefär lika bra som vanligt.

När jag satt och väntade så satt det en man i 40-års åldern med en kaffekopp. Ungefär var tredje sekund drack han lite ur den, jag har absolut inget emot folk som dricker kaffe (eller andra drycker heller för den delen), men om man sitter och sörplar högljutt som fan blir jag bara mer och mer irriterad. Han satt verkligen och sörplade ur sin jävla mugg i 10-15 minuter, ingen bra kombo när man är trött och svettig som en gnu av att ha promenerat hela vägen i solen. Efter ett tag var jag nära att ta koppen och smälla honom i ansiktet med den.

Hur som helst gick givningen bra och jag gick hem 40 kr rikare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0