Att döda en rökare

Idag när jag och mina systrar satt på grässlätten innan Kent-konserten började satt det en kille bakom oss och rökte. Röken bolmade verkligen ner över oss. Vi började hosta lite och tittade lite surt bakåt varav han frågar "luktar det rök?". Vi svarade "ja" i ett ganska neutralt tonläge, då svarade han "synd då!"...

Ungefär i det tillfället fick jag upp bilder i huvudet där jag sparkade honom i magen gång på gång. Det han sa kan liknas med att jag går fram till honom, sparkar honom hårt i huvudet och frågar om det gjorde ont, om han då svarar "ja" så säger jag bara "synd då!" och fortsätter sparka på honom.

Den extremt bristande respekten hos MÅNGA rökare idag får mig verkligen att koka. Jag kan ha väldigt hög tolerans för röklukt om personen som röker har visat mig respekt innan genom att göra en så enkel sak som att FRÅGA OM DET ÄR OKEJ ATT HAN RÖKER VID MIG.

Visst finns det tillfällen då man inte kan bli sur riktigt, t.ex. om man befinner sig i någon annans lägenhet eller någon annans bil där den andra personen bestämmer reglerna, men det borde ändå finnas en viss respekt i att man frågar först. Om någon frågar mig om det är okej så brukar jag allt som oftast säga ja då personen har visat mig respekt. Då visar jag alltid respekt tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Ling-Ling

Det var många som rökte där vi stod, fick flytta oss flera gånger. Vem röker i en folksamling där folk står så tätt?! Dålig stil, sånt får man faktiskt göra lite mer avskilt..

2010-07-18 @ 00:48:09
URL: http://ling-ling.se
Postat av: Martin

Mmmm, skitstörigt! Det blev lite bättre när regnet kom dock, då var det nog inte så lätt att röka :D Bwahahahahahaha!



Men det var ju som du sa på facebook också; myggfritt ^^

2010-07-18 @ 12:52:05
Postat av: Rasmus

Vilken åsna! jag hade sparkat honom å frågat om det gjort ont! bra exempel, synd du inte gjorde det :(

2010-07-23 @ 23:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0