SHUT UP!

Idag har vi varit på en teater/musikal på Free Fringe. Free Fringe är en del av festivalen där allt är gratis.

Musikalen vi såg hette Maxina Todd och var en remake på Sweeney Todd som ni kanske kan lista ut på namnet. Musiken var helt okej, skådespelarna var okej och handlingen var helt okej, ganska bra för att vara gratis helt enkelt. Men det hela hade varit sjukt mycket bättre om dom kollade åldersgränsen som faktiskt fanns (18+). Under föreställningen satt ett gäng fjortisar, runt 16-17 år, och pratade KONSTANT genom hela jävla showen. Jag menar inte att dom viskade eller så, utan dom pratade så högt så man ibland inte hörde vad skådespelarna sa/sjöng. Det var ett par i publiken som sa åt dom att hålla käften, till och med en av skådespelarna sa åt dom, men ingen brydde sig. Samtidigt sprang ett par av dom in och ut ur lokalen flera gånger, jag provade till och med att försöka fälla en av killarna, men han gick för långt bort. Please, do not breed!

Efter showen gick vi ut på gatan, där stod en av gubbarna som också hade sprungit in och ut ett par gånger, konversationen mellan honom och mig gick ungefär såhär:

*Jag kommer ut ur dörren och han inleder konversationen*

- It was kinda crappy!

- No, I think it was ok, the only thing that sucked was all the people running in and out all the fucking time!

- Yeah, becuse it sucked!

- I think it was good...fucking retard... (jag var rätt bitter kan jag säga...retard-biten sa jag dock när jag gick iväg, så han hörde mig förmodligen inte)

Nog för att jag också kan viska lite till personen jag är med på en föreställning, men aldrig någonsin så illa.

Nu ska jag kolla på film.

Kommentarer
Postat av: Ling-Ling

Stööööörigt! Hatar sånt.. När jag var på bio och såg Fantomen på operan var det en kille där som nog hellre gått på nån actionfilm som klagade högljutt på att "de sjunger ju hela tiden". Men herregud, fantomen på OPERAN, en MUSIKAL..? Varför går man då om man inte gillar det..

2010-08-14 @ 12:27:02
URL: http://ling-ling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0