Riktigt gammal historia

Jag sitter och har lite småtråkigt, så jag tänkte dela med mig av en gammal pubhistoria som utspelade sig i Eskilstuna 2007 om jag inte minns fel.

Nicklas jobbade då litegrann som vimmelfotograf på helgerna, en helg bestämde sig Isabelle för att följa med ut, men hon vill samtidigt ha sällskap medans Nicklas fotade. Hon frågade mig om jag hade lust att hänga på ut, men eftersom jag skulle köra lite senare så var jag givetvis nykter. Stället vi skulle in på heter "Time Out" och är som vilken dansklubb som helst...utan dansgolv. Dvs ashög musik som man ska sitta och prata till.

När jag anlände till puben var Isabelle redan inne, så jag gick fram till vakten och gjorde mig beredd för att visa leget, konversationen gick ungefär såhär:

- "Tja!" *drar fram leget*

Vakten tittar lite konstigt på mig och ställer sig lite närmre

- "Du....hur mycket har du druckit?" Frågade han med en väldigt allvarlig min

- Ehm....jag är nykter, jag körde hit...

- Okej....gå in då...

När jag gick förbi honom så såg han lite skamsen ut. Men samtidigt blev jag lite förvånad att jag kunde få en fråga som man ställer till folk som är aspackade när jag var nykter. Roligt det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0