Nyktert imorgon kanske...

Sen vi kom hit har jag inte varit helt nykter en enda dag. Jag funderar på att ta ett par nyktra dagar, men hur lätt är det när en pint Guiness som i Sverige kostar 62 kr går på ca 35-39 kr här nere? Precis, inte helt lätt, speciellt inte när dom har "Guiness extra cold" on tap.

Igår hade vi en rätt dryg dag, vi promenerade runt på stan hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Vi sprang runt och kikade i en hög affärer och dyl. Vi hittade bland annat en väldigt fin tatueringsstudio som låg på bottenvåningen av en skum affär som sålde allt från tröjor/rökelser/tygmärken/vattenpipor/bongar osv osv. Det gav inget seriöst intryck när man upptäckte att dom även tatuerade där, sen blev det inte direkt bättre när vi såg deras "art".

Här är en av porträtten som en av tatuerarna hade gjort, failblog någon?


Jag skulle ta livet av mig om någon tryckte in det där i huden på mig...

Förutom det så får man säkert HIV av att tatuera sig där.

En annan sak jag verkligen älskar med Skottland är att i stort sett alla pubar och klubbar är belägna i gamla hallar/salar, så de flesta har stora och fina stenvalv =D Hur fint som helst! Jag ska försöka fota lite på någon av ställena. En annan grej är att staden är fullproppad av gamla kyrkbyggnader som inte används för kyrkliga ändamål. Det märks rätt tydligt när dom har lyckats smälla in en nattklubb som heter "Sin" i en gammal kyrka... ^^

Nu ska vi fortsätta kvällen med att slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0