Intressant dag...

Nu sitter äntligen och lyssnar på musik med macen i knät i lägenheten efter många timmars jobbande, sjukligt sliten men inte direkt trött.

Efter att jag lämnade Nathalie på flyglpatsen blev dagen små-intressant. Första grejen som hände gäller trafiken här i Edinburgh. Något jag inte skrivit alls om är just trafiken, ni som har varit i London vet att det är ganska hetsigt, i Edinburgh är det lite värre. Det är inte fullt lika mycket trafik, men det som är verkar inte köra efter några direkta trafikregler, utan många verkar köra lite på måfå. Hursomhelst skulle jag gå över en liten gata där bilarna endast kom från höger. Jag gick fram till gatan, stannade för bilen som kom från höger och väntade på att den skulle åka förbi. Istället för att åka förbi stannade bilen till lite, började rycka lite med gasen, tutade på mig och föraren körde ett "rage-fuck you" åt mig. Kvar stod jag vid kanten och kände mig lite ".......va?". Jag vet att jag inte gjorde något fel, jag har körkort sen ca 5 år tillbaka och kan trafikreglerna i UK också, enda drastiska skillnaden är väl att dom kör på fel sida av vägen.

Andra händelsen utspelade sig på Magnus promo-gig på The Kiwi bar. Förutom Magnus och Dag Sørås så var kvällens line-up sjukligt rutten. Det var någon skotte på gitarr som jag inte minns namnet på, en konferansier som var sjukligt överdriven och tråkig samt en annan man som jag inte heller minns namnet på just nu. När Dag var uppe och körde drog han ett skämt om att Mein Kampf var en sjukt bra bok, det här skämtet tog den sistnämnde komikern illa upp av. När han gick upp på scenen så gick Dag, efter det fortsatte han att smutskasta dag i ca 15 minuter innan han slutade, sjukligt oproffsigt. Fast det var inte grejen, det som var "händelsen" var när han pratade om Norges inblandning i andra världskriget (Dag är norsk för er som inte listat ut det). Enligt den här mannen var tydligen Norge på nazisternas sida och stred... När jag och Phil (en i street-teamet) konfronterade honom utanför utbrast han med "ohhh yeah! It was the Finnish!". Jag tror inte att jag behöver säga mer än så för att påvisa hans historiakunskaper...

Efter det gick kvällen rätt lugnt, Magnus gig var fullsatt. Det fortsatte med att jag blev nekad till att komma in på Loft Bar (rätt flott ställe för komiker) och en hemgång, nu sitter jag här.

Funderar på att skriva vidare på min Skottlands-guide om jag känner att jag har nog med inspiration för det. Om inte annat så tänker jag glo lite youtube för att sedan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0